26.10.2014

ZG... Zgrana paczka, czyli szybki makaron, warzywa i kurczak

Troszeczkę spóźniony wpis w związku ze światowym dniem makaronu, ale czy nie można go celebrować troszkę dłużej? ;) Ciekawa jestem, ile ton zostało zjedzone oraz jaki kształt cieszył się największą popularnością? ;)

W makaronach jak i sałatkach uwielbiam fakt, że można je dowolnie konfigurować! Makarony są też idealnym rozwiązaniem podczas "opróżniania" lodówki ;) Ja wyciągnęłam wszystkie warzywa i zaczęłam czarować. Tak więc zapraszam Was dziś na pyszny makaron z kurczakiem, warzywami i nutką Azji :)



Składniki:
1 x opakowanie razowego makaronu spaghetti
2 x pierś z kurczaka
1/2 cebuli
1 ząbek czosnku
kilka oliwek
1/2 cukinii
1/2 bakłażana
1/2 czerwonej papryki (tylko tą akceptuję!)
4 pieczarki
ser emmentaler w kostce
przyprawy

Przygotowanie:
1. Makaron: gotujemy zgodnie z instrukcją na opakowaniu.
2. Kurczak: Kurczaka kroimy w kostkę, dodajemy łyżkę oliwy i łyżeczkę sosu sojowego, pokrojony czosnek, szczyptę soli, pieprzu, papryki ostrej, mieszamy i zostawiamy na 10-15min.
3. Na patelni na oliwie podsmażamy wszystkie warzywa, dodajemy przyprawy (ja dodałam bazylię, curry, paprykę słodką, szczyptę soli i pieprzu), a gdy zmiękną, smażymy kurczaka.
4. Ugotowany makaron wrzucamy do naszej patelni, mieszamy z warzywami i kurczakiem, posypujemy startym serem.

Czy to nie proste? ;) może dla niektóry to wielki przyprawowy i smakowy misz-masz, ale ja lubię się bawić i sprawdzać moje kubki smakowe :)
Smacznego!




2 komentarze:

  1. Najprostsze dania są najlepsze ;) Mój ulubiony makaron to taki z oliwą, czosnkiem i świeżą bazylią.

    OdpowiedzUsuń
  2. Moje ulubione danie chińskie :) tylko że ja zamiast spaghetti dodaje makaron Mie :)

    OdpowiedzUsuń