27.10.2014

P... Prosciutto di Parma!

Uwielbiam zupy i sałatki. Zupy jem również latem, gdy inni ratują się lodami, a temperatura przekracza spokojnie 30'C ;) a sałatki utrzymują mnie w przekonaniu, że tak naprawdę zdrowo się odżywiam :) dodatkowo fakt, że można zaszaleć z kreatywnością podczas ich przygotowywania, czyni je interesującymi :)


Dzisiejszym gościem jest tzw. szynka parmeńska, czyli Prosciutto di Parma! Czy często pojawia się na Waszym stole? Czy wiecie, że poprzez specyficzne jej suszenie ma ona tak naprawdę lekko słodkawy smak, a mimo to nie ma zbyt dużo kalorii? Wg mnie najlepiej smakuje z gruszką, orzechami włoskimi, serem pleśniowym i sosem balsamicznym. Właśnie na taką wyprawę (no prawie ;)) zapraszam Was dzisiaj :)

Składniki 2 porcje:

2 x garść sałaty
1 x pomidor
1/2 ogórka zielonego
6 plastrów cukinii
1/2 gruszki
5 plastrów szynki parmeńskiej
 1/3 opakowanie sera feta (jednak zdecydowanie pleśniowy wygrywa!)
garść orzechów (tym razem użyłam pestek dyni i słonecznika, mogą być też włoskie :))


Przygotowane:
1. Myjemy i rozdzielamy sałatkę na 2 talerze.
2. Myjemy ogórka i pomidora. Warzywa, fetę i gruszkę (obieramy!) kroimy i kładziemy na talerze.
3. Cukinię grillujemy po 2min. z każdej strony.
4. W tym czasie zajmujemy się szynką. Kroimy lub podajemy w całych kawałkach (wszystko zależy od was )).
5. Dodajemy cukinię.
6. Polewamy wszystko sosem, a w międzyczasie prażymy orzechy na patelni, by wydobyć z nich ten niepowtarzalny smak!
7. Gdy orzechy znajdą się na talerzu, sałatka gotowa!

Jedna z moich ulubionych :) naprawdę sprawdza się o każdej porze dnia, a nawet zaskoczyłam nią teściów na wieczornej kolacji :)  Jakoś nigdy nie przepadałam za łączeniem warzyw, mięsa i owoców, ale w tej konfiguracji jestem kooompletnie zakochana! Koniecznie dajcie znać, jak ją wypróbujecie!
Smacznego :)
 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz