18.12.2014

G... Gnocchi pomodoro&mięso mielone&mozarella

W kuchni nie może wiać nudą, a gotowaniem trzeba się bawić!Dziś postawiłam na gnocchi, czyli rodzaj włoskich klusek, których tradycyjny, ziemniaczany smak kojarzy się z naszymi kopytkami. Podaje się je z przeróżnymi sosami. Ja postawiłam na klasykę czyli bardzo czosnkowy i bazyliowy sos pomidorowy z mięsem mielonym. Proste, a jakie pyszne!

Składniki:
1 opakowanie gnocchi (u mnie smak naturalny)
1 puszka pomidorów z puszki
1 duża cebula
2 ząbki czosnku
1 łyżka masła
3 plastry mozarelli
1 łyżka oleju rzepakowego
1 szklanka wody
200g mięsa mielonego

sól, pieprz, papryka ostra, bazylia, oregano, pietruszka


Przygotowanie:
  1. Gnocchi gotujemy wg wskazówek na opakowaniu. Zazwyczaj wrzuca się je do wrzątku na ok. 1,5-2 minuty.
  2. Na oleju podsmażamy 1/2 cebuli i 1 ząbek czosnku, dodajemy mięso mielone, przyprawiamy solą, pieprzem, papryką i pietruszką. Gdy będzie gotowe, dokładamy do niego ugotowane "kluski".
  3. Na maśle posmażmy pozostałą część cebuli oraz czosnek, dodajemy puszkę pomidorów (u mnie już pokrojone i bez skórki). Gotujemy na średnim ogniu. Po ok. 10 min, gdy wszystko zgęstnieje, można dolać wody (lub bulionu). Doprowadzamy do wrzenia. Solimy, pieprzymy, dodajemy łyżkę bazylii, łyżeczkę oregano i papryki. Wszystko blendujemy. Gotowy sos dodajemy do mięsa z kluskami.
  4. Podgrzewamy na średnim ogniu, dodajemy pokrojoną w kostkę mozarellę i podajemy aż się rozpuści.
Póki co koniec tego świątecznego szaleństwa, najemy się wszystkim już za kilka dni :) Swoją drogą ciekawi mnie co takiego jedzą Włosi na święta! Ktoś może tam je właśnie spędza? 
Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz