31.12.2014

Sylwestrone przystawki z ciasta francuskiego w 2 wariantach!

Rok 2014 był dla mnie rokiem przełomowym. Pracowałam, obroniłam magistra, wyprowadziłam się ponad 1000km od domu. Wiadomo, że czasem popełniamy błędy, ale wierzcie mi, nic nie dzieje się bez przyczyny! Poprzez niektóre rzeczy wydoroślałam, zmieniłam się, ale niczego nie żałuję. I też niczego nie rozpamiętuję, bo wychodzę z założenia, że co nas nie zabije, to nas wzmocni!
Dlatego ten rok chciałabym pożegnać naprawdę dobrze. Odpowiedzialna za wieczorne przystawki mam dla Was kilka pysznych i prostych (!) propozycji!

Słone ciasteczka z ciasta francuskiego

Składniki:
1 opakowanie ciasta francuskiego

1 słoiczek pomidorów suszonych
1 mozarella
kilka oliwek zielonych
bazylia, mozarella

250g pieczarek
1 duża cebula
10 plastrów salami
ser (u mnie emmentaler)
sól, pieprz
1 łyżka masła

rozbełtane 1 jajko (żółtko+białko)

Przygotowanie:
Nagrzewamy piekarnik do ok. 190'C.

1. farsz: 
  1. Pomidory i oliwki płuczemy pod zimną wodą i odcedzamy, aby nie były mokre. Oliwki nie będą takie słone, a pomidory tłuste. Oliwki kroimy w połówki, pomidory w średnią kostkę. 
  2. Mozarellę kroimy w kostkę.
  3. Ciasto francuskie delikatnie rozwałkowujemy, kroimy w równe kwadraty.
  4. Układamy kolejno: mozarella, pomidor, oliwka. Wszystko posypujemy delikatnie bazylią i oregano.
  5. Brzegi ciasta smarujemy jajkiem.
  6. Wkładamy do piekarnika na 10 minut.
2. farsz:
  1. Pieczarki myjemy. Cebulę obieramy, kroimy w kostkę.
  2. Rozgrzewamy masło i wrzucamy cebulę oraz pokrojone pieczarki.
  3. Po kilku minutach solimy i pieprzymy. Czekamy, aż woda odparuje. Ściągamy z ognia.
  4. Salami (u mnie były to małe kółka) kroimy na pół.
  5. Na ciasto kładziemy: salami, pieczarki z cebulą, wszystko posypujemy tartym serem.
  6. Brzegi smarujemy jajkiem.
  7. Pieczemy przez 10 minut.












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz