10.11.2014

Ale Meksyk! Zupa meksykańska


Ale Meksyk ! Zupa meksykańska !

Mam kilka uzależnień i wiecie też, że do jednego z nich należą zupy ;) bardzo trudno przekonać mężczyznę do ich jadania. Niektórzy twierdzą, że się nie najedzą, niektórzy, że zupy są nudne i niesmaczne. Ja jakoś przekonalam moją Drugą Połówkę, jednak wciąż jest bardzo wybredy i nie każda zupa mu podchodzi ;) muszę się nieźle nagimnastykować, aby on i jego brzuszek byli szczęśliwi! Dlatego na wieczór wymyśliłam pyszną zupę gulaszowo-meksykańską, z przewagą Meksyku ;) teraz pomyślałam, że idealnie (zamiast chleba) sprawdziłyby się chipsy Nachosy, ale wykorzystam to następnym razem ;)

Składniki :
300g mięsa wołowego
400ml bulionu
½ puszki kukurydzy
½ puszki czerwonej fasoli
1 cebula
1 mały ząbek czosnku
1 puszka pomidorów
3 ziemniaki
1 papryka czerwone + 1 papryka żółta
1/3 paczki « mieszanki do zup » z marchewką, groszkiem
przyprawy : sól, pieprz, papryka ostra/słodka, czosnek,
ser do posypania (u mnie Emmentaler)


Przygotowanie :
1.     Warzywa myjemy, kroimy.
2.     Mięso podsmażamy na czosnku i cebuli ok. 5 minut z każdej strony, aż będzie zarumienione.
3.     Gotujemy bulion.
4.     Do bulionu wrzucamy mięso, paprykę, obrane i pokrojone w kostkę ziemniaki.
5.     Po 10minutach dodajemy resztę warzyw.
6.     Dodajemy puszkę pomidorów.
7.     Doprawiamy przyprawami.
8.     Ze względu na mięso, zupę gotujemy ok. 40 minut.
9.     Podajemy z bagietką, posypujemy serem lub dodajemy nachosy ;)

Smacznego ! :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz