19.11.2014

B... Bruschetta w 2 wariantach!

Znana wszystkim włoska przekąska sprawdza się również idealnie jako danie na kolację bądź lunch! Wiem, wiem, Ameryki nie odkryłam, ale nadziwić się nie mogę, że tak dawno jej nie przygotowywałam! Prosta w przygotowaniu nawet dla kulinarnych amatorów ;) Grzanka posmarowana oliwą, z aromatycznym czosnkiem i najczęściej z salsą pomidorową. Pycha!
Naczelny wraca z "treningu" (tak, zaczął grać w piłę z kolegami z pracy :D), więc należy mu się coś pożywnego ;) Postawiłam na wersję klasyczną, natomiast drugą grzankę posypałam mięsem mielonym. W trakcie przygotowywania zmieniłam zdanie i nie użyłam szynki krakowskiej, natomiast dodałam pieczarki.

Składniki:
1/2 bagietki przekrojona na pół
100g mięsa mielonego (nie patrzcie na zdjęcie, chciałam, aby ładnie wyglądało ;p)
3 pieczarki
1/2 pomidora
4 plastry grillowanego bakłażana
1/2 małej cebuli 
3 czarne oliwki (opłukane)
2 łyżki oliwy
8 plastrów sera emmentaler
5 plastrów mozarelli
sól, pieprz, papryka ostra (do mięsa mielonego), bazylia

Przygotowanie:
I wersja pomidorowa:
  1. Bakłażana kroimy w cienkie paski, posypujemy solą i odstawiamy na 10 minut. Następnie grillujemy go z obu stron.
  2. 1 połowę bagietki polewamy lekko oliwą, kładziemy kolejno: plastry mozarelli, bakłażan, pokrojone w kostkę pomidory, oliwki, posypujemy bazylią i przykrywamy mozarellą.
II wersja "wiejska" (:p): 
  1. Na oliwie szklimy cebulę, dodajemy mięso mielone oraz przyprawy. Smażymy.
  2. Gdy mięso będzie gotowe, przekładamy do miski i porządnie osuszamy ręcznikiem papierowym. Usuniemy sok, który zmiękczyłby bagietkę.
  3. Bagietkę polewamy oliwą, układamy plastry sera emmentaler, dodajemy mięso mielone, które przykrywamy plastrami sera.
Obie bagietki pieczemy w 180"C przez ok. 15-20 minut, aż do zadowalającego rozpuszczenia się sera.

Smacznego!




1 komentarz: