14.11.2014

M... Muffiny wytrawne!

Chce mi się piec! A w pieczeniu muffinów uwielbiam fakt, że super rosną. Zawsze je podglądam, czy dobrze im idzie :)

Po piernikowych, mega słodkich muffinach, przyszedł czas na ich wytrawną wersję. Przepis jest praktycznie taki sam. No, oprócz tego, że nie dodajemy cukru, cynamonu i innych słodkich dodatków ;) Dziś w towarzystwie zielonej sałaty w sosie vinaigre sprawdziły się doskonale!

Składniki (6 muffinów)
3/4  szklanki mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody
dosłownie szczypta soli

1 jajko
1/2 szklanki mleka
1/3 szklanki oleju (ja dodałam oliwy, również się sprawdziła!)
2 łyżki wody

pieprz, bazylia, zioła prowansalskie, pieprz, papryka słodka

dodatki: 1/3 papryki czerwonej, 1 pomidor (bez gniazda), 1/4 opakowania fety, 1/2 małej cebuli, parmezan do posypania

Przygotowanie:
  1.  Nastawiamy piekarnik na 170'C.
  2. Łączymy ze sobą suche składniki i mieszamy.
  3. W drugiej misce łączymy jajko, mleko, olej i wodę. Dokładnie mieszamy i dodajemy do suchych składników. Mieszamy krótko, niezbyt dokładnie, do połączenia się masy.
  4. Kroimy warzywa i fetę, dodajemy je do ciasta, krótko mieszamy.
  5. Wkładamy naszą masę do foremek, posypujemy lekko parmezanem.
  6. Ja potrzebowałam dokładnie 19minut, aż były zadowalające :)

Gotowe! Szybkie danie, pyszne, zaskakujące, idealne jako przekąska na imprezę lub lunch na sałacie. Super pomysł na wykorzystanie resztek w lodówce, a ilość konfiguracji jest nieskończona! Zazwyczaj zamiast zwykłych, dodaję suszone pomidory. Spróbujcie też tego wariantu :) Smacznego!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz