13.11.2014

D... dzikie warzywa!

Mimo, że jeszcze nie jestem w ciąży, czasami mam ochotę na naprawdę kosmiczne kombinacje! Co powiecie na warzywa w sosie curry-jogurtowo-ketchupowo-sojowym? :D Wczoraj za bardzo się rozpędziłam ale powiem Wam, że efekt był bardzo smaczny :)

Składniki:
1 cukinia
1/2 papryki czerwonej
1 cebula
1 ząbek czosnku
1 por
1 marchewka
1/2 puszki pomidorów
3 łyżki kukurydzy
1/2 opakowania mrożonek (brokuły + kalafior)
1/2 puszki zielonej fasolki
1/2 jogurtu naturalnego
2 łyżki oliwy
sól, pieprz, przyprawa curry, papryka ostra/słodka, sos sojowy jasny, 1 łyżka ketchupu

Przygotowanie:
  1. Na rozgrzanej oliwie podsmażamy czosnek z cebulą.
  2. Po 3-4 minutach dodajemy pokrojone w kostkę warzywa. 
  3. Gdy warzywa zmiękną, dodajemy wszystkie warzywa z puszki. Zmniejszamy ogień.
  4. Warzywa skrapiamy 2 łyżkami sosu sojowego. Mieszamy.
  5. W słoiczku łączymy: jogurt, 2 łyżki curry, pieprz, szczyptę soli i papryki ostrej i słodkiej. Potrząsamy i dodajemy do warzyw. Mieszamy.
  6. Na koniec dodajemy trochę ketchupu.
Ja użyłam makaronu penne, ale można go zastąpić ryżem lub nawet bagietką, a co! :)

Połączenie ekstremalne, ale ja lubię tak czasem zaszaleć, tym bardziej, że było baaardzo dobre! Myślałam skrycie, że zostanie tych warzyw na dzisiaj, jednak Książę wciągnął wszystko ;)


1 komentarz:

  1. PIEKNIE! I SMACZNIE!

    ZAPRASZAM DO SIEBIE W WOLNEJ CHWILI NA SMYKWKUCHNI.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń